onsdag, juni 07, 2006

liggamusik

en fråga som ofta kommer upp när man pratar med folk (vet inte om det är mitt umgänge som är märkligt) är vilken som är den bästa knullmusiken.

jag har väl inte tänkt jättemycket på saken. är egentligen lättare med hångelskivor, men när man bor trångt så vill man inte alltid att alla ska höra allt.

mina bästa skiva är nog iaf:
depeche mode - songs of faith and devotion.
den har allt. den är känslosam. pampig. sorglig. vacker. i en fin blandning.


ni som läser min blogg (och jag vet att det är iaf några stycken) kan väl skriva eran bästa knullplatta (eller kanske låt) som kommentar till den här posten!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det beror på omständigheterna men Ravels Bolero är ju en klassiker. Lite förutsägbart kanske men helt OK.
/Garp

Anonym sa...

Jag måste säga Ocean beach med Redhouse Painters.
Brukar alltid komma till albumets andra spår, Summer Dress, hinna ta en cigg lagom till Red Carpet, duscha under Brockwell Park och somna innan magiska Drop rullat igång.

Anonym sa...

DAF: Gold und Liebe (A sidan)

det är upplagt; Liebe auf den ersten Blick öppnar upp för lek, Sex unter wasser eggar och om det är jävligt intensivt blir det avslut till Was ziehst Du an Heute Nacht. PS. LeSport är för fjollor.

Skolden

Anonym sa...

Jag vet inte riktigt men pussas kan kan göra till Eva Dahlgren - vem tänder stjärnorna och Black - Wonderfull life iaf...

Team Southeast Sweden sa...

Sämsta är iaf ett bakgrundsljud bestående av Beavis and Butthead på tv.

Bra idé, nu ska jag blogga om den SÄMSTA knullplattan! :-)

Anonym sa...

Vet du att din blogg är enda dokumentet på hela internet som google hänvisar till om man söker på "knullplatta"?

Värdelöst vetande? Javisst!

Anonym jobbarkompis