måndag, juni 05, 2006

glest utan internet hemma.

klämdag.
har precis varit ute på ett par nätrelaterade ärenden i djurängen. tar dagens första kopp kaffe och en banan nu.
har varit nästan lite väl mycket utgång förra veckan.

onsdag och torsdag har jag redan bloggat om.

fredag:
parkhäng med patrik, lina, claudia, johanna, emma, erik och henrik. var för mycket mygg och punkare i parken så vi stack hem till claudia och spelade lite ölspel och hade allmänt trevligt.
fortsatte kvällen på krögers där robban och monica från jobbet satt och dyngade.
gick hem runt 01.30-hugget och stekte några äggmackor. skönt att bo 1 minuts gång från larmtorget.

lördag:
grillfest på vår nya innergård. tröstköpte en djupt urringad t-shirt från acne på morgonen medans elis och peter var och köpte utemöbler och grill på jysk.
kul grillfest. blev som en inflyttningsfest nästan.
vaknade på söndagmorgonen av att jag hade ställt klockan väckning vid 7 och tryckte på snooze tills elis kvinnliga nattsällskap kom in och frågade vad fan jag höll på med och undrade vänligt men bestämt om jag inte kunde stänga av.
"vi ses om 12 minuter" hade jag bara sagt.

söndag:
igår låg jag bara hemma och tog det lugnt. läste modemagasin. städade min garderob. såg dr. strangelove. 6-7 avsnitt seinfeld. läste 100 sidor i ayn rands "och världen skälvde".

kom på när jag låg i min säng och filosoferade att man kan tyda ut rätt mycket om mig som person bara genom att se på prylarna som ligger i min säng:

arena homme
king
nyliberalen
mojo - electropop, special limited edition
ett skissblock
en tuschpenna
en blyertspenna
ayn rand, och världen skälvde


inga datortidningar eller annan facklitteratur den här gången. är det för det är sommar? eller för att jag har svårt att koncentrera mig just nu?

1 kommentar:

/dr Hossmo sa...

hrmm nu får jag nog ta o nedvärdera din nördighet lite granna faktiskt, hur långt hade du till närmsta dator då?
Aha, inte ens ansluten till nätet... ser inte bra ut det här. :)