måndag, juni 12, 2006

uttråkad

sitter på kneget och svettas en måndagkväll. inte för att jag jobbar. utan för att vårt internet dröjer ända till på fredag.

kan ju lika gärna passa på att blogga av mig när jag ändå håller på.

i torsdags tränade jag och kent på kalmar fitness för första gången. det var sjukt nervöst men ändå lite tokroligt. vi fick en medlemstränare som heter chris som la upp individuella program för oss och som coachade oss genom lite övningar. vi var dom mest otränade och spinkiga killarna som satt sin fot i de lokalerna tror jag.
när vi skulle gå därifrån fick vi stödja oss på trappräcket ner för att inte benen skulle vika sig.
jag kände mig ändå mycket stolt och tillfreds med mig själv när jag gick därifrån hem. nu jävlar.

i fredags så gick jag hem vid lunch från jobbet. jocke hade ringt mig på kvällen innan och bett mig komma lite tidigare för att styra upp lite problem med brandväggen i sp2. småhektisk förmiddag men vid lunch stack iaf jag och wille till nybro för att se när christian "chrille_nybro" wedell, min plastbrorsa, tog studenten på åkrahällskolan.
jag skjöt upp att köpa studentpresent in i det sista, men den skivan jag siktat in mig på som jag tror han gillar var givetvis slut på skivlagret (hata köpa skivor på retail) så det fick bli pet shop boys - fundamental.
studentutgången gick bra. träffade en satans massa vänner från nybro som också stod och hängde framför åkrahäll. skoj.

hemma hos chrilles mor i västeräng så bjöds det på fin plockmat och chrille fick en massa sverigeprylar av sin släkt. han håller väldigt hårt på sveriges fotbollslag nämligen.
wille skulle jobba på travet så vi drog ganska tidigt.
när jag varit hemma en stund så ringer telefonen och lina yvesand berättar att hennes bror micke fyller år och att det är fethäng på kattröven. jag är där på 3 röda.


ett härligt gäng firar micke genom att leka "gissa vem" och charader. mycket trevligt.
när det börjar kyla på så drar vi in på stan. jag styr hela ekipaget upp på storgatan 8, där peter, elis och magnus redan börjat ta in.

så här kan det ser ut när man tränger sig i ett par tighta jeans:



wille dyker upp när han jobbat klart, och en massa annat folk strömmar till och från under kvällen.
nästan spiken-stämning på dans, akoholintag och musik och rökrum inne i mitt sovrum (räknade till 13 pers som satt där inne som mest och rökte samtidigt).
efter lite tumult på taket så föreslår jag att alla drar ut på stan istället.
det går sådär. jag och jens ställde oss i kön in till riset (mest på skoj för att det var så sjuk grej med kö dit) men efter nån minut så gick vi till km och drack en öl istället. sen gick jag hem.


pust. nu är jag så trött att jag inte orkar blogga mer.
lovar att skriva några rader om lördagen också så ingen känner sig ledsen.



eller egentligen kan jag sammanfatta den med lite stödord:
tobias "skolden" karlsson
ralf lauren-modell
grillat
tetravin
kattröven
bandare utan batterier
vattenpipa och vintage synth hos henke
erik skallad på km
kebabtallrik på fyrkanten

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser nästan ut lite som synth-kalle på andra bilden...men det är det nog inte :)