måndag, mars 06, 2006

skåneturné


ännu en helg på resande fot.

i fredags eftermiddag åkte jag, gurra och micke till lund. de skulle spela med unarmed enemiesblekinge nation. banden och jag bodde i en soft loge i samma byggnad som nationen. våningssängar, chipspåsar, ölbackar och skålar med frukt gjorde vistelsen behaglig.
spelningen gick bra och jag träffade en massa folk från kalmar, nybro och emmaboda som jag inte träffat på länge.
dagen efter åt vi en ordentlig frukost (jag och viktor försökte se hur mycket ost man kunde äta på en vit skiva rostbröd) och tog en taxi till malmö. i malmö lastade vi av packningen hos mickes bror jim och hans tjej albina och drog ut på stan för att kolla klädutbudet och gå på bolaget.
efter att ha varit i alla coola butiker vi kunde hitta (utom ABCD som stängde 10 minuter innan vi hann dit) så stack gurra och viktor och käkade thaimat och jag stack och fikade med min vän tina som jag inte träffat på länge.

på kvällen sen så förfestade vi hos jim och albina och drog ut på stan. var egentligen meningen att vi skulle kolla på hypade rex the dog på inkonst, men det var för meckigt att stå i kö så vi gick in på kb istället.
där träffade jag ännu fler nybrofolk och drack en satans massa vin. gurra flörtade in sig hos dj:n och fick honom att köra massa depeche. soft.

jag och tina drog hem vid 3.30-tiden. tack tina för att du räddade mig från att sova under en matta.

igår åkte vi bil hem med mickes far. var grabbig och mysig stämning i baksätet. mycket snack om pizzaslice-tatueringar och svarta dillkvistar.

på kvällen igår så kollade jag, peter och wille på flight plan med jodie foster. var sådär.


köpte förresten nya jeans på pavement i lund. helgens enda klädinköp, hör och häpna.
alla ni som kommer med argument som: "men du hade ju redan fyra par svarta stuprör, varför ett par till?"
jag hade inte några såna här ok?

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är alltid välkommen tillbaka!
Men det vet du redan. :)