fredag, mars 17, 2006

fredagspepp!

då var det fredag igen.
sitter på jobbet, lyssnar på italo-disco och peppar inför kvällen.
ikväll är det spelning med pascal på söderport och dessutom depechekväll med kalmar synthförening på kåren. finns lite alternativ ikväll för en gångs skull!

jag, peter, gustav, micke och lavve kör förfest på spiken. kalle holgersson med dam ska också eventuellt sluta upp. kul! dessutom kommer patrik "datapata" lindgren hem ikväll från stockholm. han gillar spriten. också kul!

i onsdags var det kramp & frenesi.
jag tog på mig att ta med bandet hem och kröka som arbetsuppgift. när jag kom tillbaka sen och skulle stå i kassan så var jag full och dansade istället. lugnt, men ändå inte.
förlåt karin med flera för att jag är ett sånt själviskt as!
jordi och azin var roliga och glada som vanligt. bra spelning fastän folk verkade inte förstå det.

nu ska jag suga i mig det sista kaffet ur min fina termosmugg och sen jazza hemåt. hur synth ska man se ut ikväll?
det roliga är att vi har alla atiraljer som vad stenhårda förr när vi var dödshårda.
kängor i olika höjd, hängslen, armébrallor i olika former och färger, tyska ridbyxor, skinnbyxor, pvc-byxor, linnen och tshirtar som det står "bundeswehr" på från tyskt överskott, skinnrockar, skinnjackor, regnkappor, koppel, handklovar, pvc-handskar, bilhandskar, skinnhandskar med avklippta fingrar, bandtröjor, hemtryckta tröjor med diverse hårda tryck.. osv osv osv.
när jag och peter blir packade och har lyssnat på för mycket ebm försvinner allt omdöme.

man kanske vaknar hemma hos nån sunkig kalmarsynthföreningbrud med nyrakad skalle, kajal och kängorna fortfarande på.

hoppas inte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

I snajdvärlden är det alltid fredag... tack för att du för mig tillbaka till en tid då det kändes helt ok att vakna och inte veta var man var :-) Och SNÄLLA låt mig få se dig i tyska ridbyxor! :-D

robin engström sa...

det får du gärna.
men vem är du?