tisdag, mars 14, 2006

globetrotter



i helgen har jag haft det roligt.
i fredags avgick FOE694 från kalmar med tre partysugna kalmarbor på väg till storstaden.
efter en hetsig resa med snöstorm och matpaus på max så anlände vi till radhuset i Vårberg där vi skulle bo. lavve, therese och william som bodde där var mycket trevliga och gästvänliga. tack!

efter en snabb dusch och ett par kalla så drog jag, gurra, william och lavve in till stan för att sluta upp med viktor. vi stack till en beckmansfest i närheten av stureplan och drack billigt vin och träffade kisarna i unarmed enemies. mycket roligt. jag träffade även en dam jag pratat med på msn i typ ett år för första gången i verkligheten. roligt.
morgonen efter vaknade jag på en tältsäng i en etta i Årsta och hade ingen aning om var jag var.
drog in till stan och käkade på mcd med gustav, viktor och ett par grabbar till.
sen gick vi på bolaget och drog hem till Vårberg.
Där var förberedelserna för en jättefest igång, med plastmuggar och skålar med snacks.

framåt kvällen började en stadig ström av indiekids komma genom dörren och det verkade aldrig sluta. radhuset på tre våningar var i stort sätt fullt. säkert 50-60 pers totalt.
var jättekul att träffa patrik och hanna igen.
jag lyckades även efter att ha köpslagit mig till en folköl, ramla ner för en trappa och slå mig helt blåslagen över ryggen och högra axeln. en otippad gotliknande kille hjälpte mig där jag låg med kroppen som ett skydd under ölen som jag krampaktigt höll i med båda händerna.
trots det en kul kväll.
på morgonen vaknade jag av att en kille med stort lockigt hår låg och skrek för att det var så kallt. BRRRRRRR BRRRRRRRRRRRRRR! jag frös också där jag låg, men inte riktigt så mycket.
på morgonen hade en kille i väst och slips vaknat och sagt att han var så bakfull så att han var tvungen att städa, så när alla andra kom upp så var det nästan rent i huset igen. han ska man alltid bjuda på fest.
framåt eftermiddagen körde jag och gurra hem till kalmar igen. rätt segt.
vid 23-tiden var jag hemma på spiken igen.

6.05 dagen efter åkte jag, magnus och göran b nilsson till malmö med bil. vi var och lyssnade på en dragning om ett koncept för säkra trådlösa nät med ciscos aironetlösning och integration med microsofts active directory. var mycket intressant men jag var rätt så trött.
vi blev bjudna på lunch och en tur till danmark. jag köpte ett flak björnebrygd för mina sista pengar.

imorgon kör vi kramp & frenesi igen på kåren. då kommer azin och jordi från unarmed enemies. det blir nog sjukt kul får vi hoppas.

Inga kommentarer: