söndag, februari 05, 2006

konstig lördag


äntligen hemma från en nybroresa där jag hämtat min bil som äntligen fått vinterdäck samt ett nytt batteri. tack mor och jan för att ni styrde upp när allt var som deppigast!

igår var det skumt. alla som jag brukar festa med var borta av olika anledningar så jag hade inget att festa med. valen stod mellan studentfest hos en kille som heter emil. bowling i nybro med lina, jens och ett gäng till. eller att gå på broadway med min älskade jobbarkompis robert.
det blev bowling. jag tog bussen in till nybro (frågade busschaffisen om jag fick "knäcka en kall" om jag tog det lugnt, men det fick jag definitivt inte). bowlingen var ganska tråkig och kostade 180:- per skalle. jag och jens som bara var med för att vara snälla tyckte det var riktigt nerpissat.
efter bowlingen drog jag, lina, jens och kim lemon hem och drack lite grogg. jag hade räknat med att alla skulle hänga med in till kalmar, men det sket sig. wille, som hade varit och isfiskat, hade skjuts med sina päron in till kalmar så jag hakade på dom. klockan c:a 22:25 släpper dom av mig utanför kåren.
efter att ha köat ensam en stund i kylan så får jag reda på av vakten att gästleggen är slut. ballen tänker jag. bredvid mig i kön så står en vit hiphoppare (se bilden ovan) och hans juggekompis. hiphoparen hade åkt från boden och var ledsen för att han inte kom in. jag styrde upp så att juggen gick in och tog stämpel och sen så gick vi hem till mig för att rita av den.
vi försökte göra en falsk stämpel av en stor morot. gick inte jättebra.
efter att ha blivit nekade inträde på kåren så hamnade vi på studentpuben istället. där funkade våra falska stämplar klockrent.

med nya skor och ett välansat skägg så fick jag bra utdelning på kvällen trots dåliga förutsättningar.

Inga kommentarer: