söndag, augusti 24, 2008

semester 1, del 3

vi tillbringade ungefär en vecka i småland på semestern. första dagarna på semestern var vi uppstressade och rastlösa men på grund av ösregn så kunde vi inte göra så mycket annat än sitta hemma hos mor och janne i nybro och glo i tre dar. det var rätt bra terapi faktiskt.

vi hade inte bråttom så vi tog swebus från stockholm.


helena förhindrar uttorkning på bussen:



i nybban finns det inte så mycket att hitta på. man kan cykla runt på stan, kolla glasbruk och ta promenader och kommentera nybyggda hus, vem som ska flytta in och så vidare. man kan även hyra film.

jag till cykel utanför videobutiken i nybro:


h utanför kvantum (med radioreklamen: "stället där du blir både glad och go heter ica kvantum i nybro"):


jag visar mor vad som händer på webben:


påryd, jag och farmor:



onsdagkvällar är självskrivna.

H väntar på bussen till kalmar:


en mystisk man i röda foppatofflor möter oss på ängö:


en liten öl innan km hemma hos lavves mor på ängö:


burre och sjödin hade fångat en gädda på kastspö dagen innan och grillat den över öppen eld:


km:


onyktert på km:




i slutet på veckan lånade vi en bil och åkte ner till min syster och hennes killes sommarstuga i blekinge


vår familjs sommarstuga ligger i järnsida.

gänget:



framme i sölvesborg:


h på bryggan i sölves:


17 varma grader i vattnet:


min syster ser ut som hon är på tv:


på väg till båten:


anna donar med båten:




på fredagskvällen åkte vi in till kalmar igen.


patrik och lina hade cyklat från rinkan:


helen och jörgens. singel nr 103:


helen och jörgens:


olearys uteservering:

Inga kommentarer: