fredag, juni 20, 2008

blandad kompott

 

en stillsam öl på texas longhorn på sankt paulsgatan medans damerna sprang i butiker:

DSC01286

 

besvikna efter den usla whyred-utförsäljningen stack jag och wille till debaserslussen för lite käk och en öl:

DSC01289

efter slussen åkte jag till lavve i skatteskrapan.
i hissspegeln såg vi såg ut som två gamla knarkare:

 

DSC01291

 

spånmöte med elenette-kalle på mariatorget. både gustav och kalle köpte öl till den andre utan att de viste om det. det var roligt.

DSC01292

 

sugar bar lite senare:

DSC01296

 

matinée på rigoletto. the happening var SVINBRA.
obs. det var c:a 6 biljetter sålda i salongen som håller 900 pers.

DSC01297

 

elenette-kalle gästspelar med twig på sugar bar:

DSC01304

 

lite senare i gubbrummet på spyan. små fötter, långa ben:DSC01315

 

03.29 på vår gård. någon slags EU-pepp:

DSC01316

 

igår. födelsedagsfest på kungliga konsthögskolan:

DSC01320

 

lavve, gurkatron och william:

DSC01321


efter mellanlandat på bonden bar åkte även jag och gurkan till sugar bar. lite liaisons dangereuses för att få bort det deppiga dansgolvet på bonden ur kortminnet:DSC01322

 

 

det var det. glad midsommar.
mina gamle vän fredrik “fidde” krantz som jag inte pratat med på åratal har en blogg som jag hittade idag. otroligt otippat.

 

 

Fidde, om du läser detta. minns du följande:

tant med norrköpingdialekt: “är ni intresserade av wörd”
vi: “eh, ja!” (vi gillade microsoft word jävligt mycket just då)
tant ger oss röda mappar.

3 kommentarer:

sner0 sa...

bilden på dig och gustav i hissen är underbart läskig.. ni se skönt knarkigt elaka ut och gustens näsa stämmer ju inte alls med spegelbilden... eller så är jag bara onykter, men trevlig hissbild iaf!

Anonym sa...

Om jag minns...kommer aldrig att glömma den tid då Microsoft ord utgjorde en stor del av mitt liv...

Mycket trevligt att du hittade in till min blogg, lite smått otippat, och Investor på det! Vad säger man?!

Bor du i Stockholm eller?

Anonym sa...

Taskig dator, Microsoft Word med W i början ska det ju vara...