tisdag, oktober 23, 2007

post från egmont

har svurit över att posten verkar struntat högaktningsfullt i min eftersändning med vissa saker sen jag flyttade till storstaden. har till och med ringt adressändring och frågat vad dom pysslar med och lite bittert frågat vad dom tänker göra åt att jag saknar tidningar som jag vet att jag prenumererar på. svaret jag fått är att dom endast kan skicka ett klagomål till brevbäraren.
hjälper ju mig mycket liksom. en av tidningarna som jag läser och gillar heter king. vissa tycker den är töntig och vissa tycker den är bra, som jag. varje gång jag sett att ett nytt nummer har kommit i tidningshyllan har jag svurit lågt över att jag inte kan betala IGEN för samma sak som jag köpt en gång redan. hur gärna jag än vill. förra veckan rann bägaren över och jag mailade egmont förlag och förklarade läget.

inga konstigheter. idag damp alla nummer jag saknat ner i brevlådan.
man älskar ju bra service.



idag efter jobbet mötte jag upp henrikaca från gamla kneget nere på blå linjen på t-centralen.
han är på cisco-kurs den här veckan så vi passade på att träffas och snacka it, skvaller, proof of concept och svagheter i vistas säkerhetsmodell.

det finns folk som säger att dom aldrig åker blå linjen för att den är för sunkig. dom missar då ögonblick som t.ex när en latinamerikansk man i grön dunjacka och systemetpåse halade fram könet och "hällde av" i en papperskorg några meter från mig medans jag väntade på henke.



2 kommentarer:

Anonym sa...

”...en latinamerikansk man i grön dunjacka och systemetpåse halade fram könet och 'hällde av' i en papperskorg...”
Jag tror att jag kommer att älska Stockholm :)

Anonym sa...

du kan få pengarna tillbaka för eftersändningen, plus att de måste ersätta för saker som inte kommer fram... om du kan bevisa att du beställt dem dvs.
jag har ju varit brevbärare, så jag vet!