måndag, oktober 15, 2007

fascination

idag har jag suttit i en kurslokal i mörby hos cornerstone och gått första dagen på kursen "T550 - Updating IT Professional skills from Windows XP to Windows Vista".

var väl rätt okej. klassisk kursfrulle, kaffe i mängder, kurslitteratur i pärmar och kursdeltagare i varierande kvalitet.

man tror ju i sin enfald att på en kurs som kräver at man _kan_ xp så bör det dyka upp folk som stämmer något sånär in på kurskraven. tyvärr inte alls.

läraren kändes inte helt påläst heller faktiskt. jag intog tyvärr rollen som den störige typen längst bak, som räcker upp handen hela tiden och kan allt. vad ska jag säga. jag är ju jävligt bra ;-).


på väg hem så köpte jag sista stieg larsson-boken inbunden. bokserien är som knark. beroendeframkallande men inte cool.




kom på mig själv med att sitta och bildgoogla peder lamm för en stund sen.


se här vad söt!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter lite som KY det där......

Tobias Strandh sa...

härlig läsning... palla åka till Mörby :)