söndag, januari 29, 2006

deppig söndag

vilken dag.
flydde från hemmet till jobbet runt 14 för att jag inte pallade höra ljudet av sex 10 meter bort efter gårkvällens alla nederlag.
planen för dagen var att starta min bil med startkablar, möjligtvis byta till vinterdäck och se Constant Gardener hemma hos familjen svensson i hossmo.

jag lyckades få med mig min trogne vapendragare wille och en kommunbil till parkeringen där min bil stått insnöad ett tag.
efter mycket krabb med startkablar och snödrivor så kunde vi köra bort mot garaget där jag skulle parkera kommunbilen. när jag kommer upp från parkeringsgaraget på strömgatan så har willestackarn råkat starta luftkonditioneringen för att få bort imman på rutorna vilket medföljde att biljäveln dött mitt i vägen. bara att putta in bilen till kanten och bege sig ner i garaget igen. pust.
45 minuter senare var vi i nybro på vår batteriuppladdningsfärd. vi var och hälsade på lina och jens , hälsade på katterna, rökte under fläkten och fikade lite.
när vi skulle dra sen så startar inte bilen igen. jag ringer morsan och dom kommer efter en stund. under tiden så passar jag och wille på att kissa i "knarkarparken" och skriva KUK med kisset i snön. det var typ det roligaste på hela dan.
min plastfar janne konstaterar att det inte finns något vatten i batteriet och att det inte kan laddas eller fungera bra då. morsan och janne hakar på till statoil och fixar vatten i batteriet (medan bilen var igång. lite småläskigt tyckte jag).

nu är jag iaf hemma. en hel söndag åt helvete. bilen lär väl inte starta imorgon heller.

Inga kommentarer: