måndag, maj 16, 2005

kommer ifatt

oj. har visst glömt att blogga nu på ett jäkla tag.
i fredags var jag och mina kära vänner på SAMA i göteborg. hade tagit ledigt från jobbet och vi var incheckade och satt med första groggen klar lite över 15.
vi hade en laptop full med musik och videor och ett högtalarset med subwoofer, så det var bra tryck i stugan på kvibergs vandrarhem.
jag och peter lyckades bli rätt ordentligt packade tills vi drog in till stan vid 20-tiden. På något sätt orkade vi hålla igång hela kvällen, och natten avslutades med att vi avbröt ebm-discot vid lite över 4 på morgonen och gick till Burger King på avenyn. efter alla hade ätit så letade vi upp den svartaste svarttaxin vi kunde hitta och åkte (för c:a 50 kr dyrare än vad en "vit" taxi hade kostat) tillbaks till vandrarhemmet.
några timmar sömn senare så städade vi stugan, besökte en jättestor loppmarknad med utlänska, lustiga varor och sen åkte vi hem. jag körde hela vägen i min bil och var hyffsat trött när vi kom tillbaks till kalmar igen.
på lördagen sen kom lina och datapata med musikspel och festen kunde börja igen.
kom massa folk och det blev en superlyckad kväll (som vanligt).

idag fick vi nya bärbara datorer på jobbet. det var roligt.

testade precis att micra Råg Rut knäckebröd med mycket ost på och sen krydda med Santa Maria grillkrydda.
smakade _nästan_ som nachos med smält ost. nästan.

Inga kommentarer: