lördag, januari 03, 2009

det är mycket liv just nu om att jag inte bloggar.

min ursäkt som vanligt är att jag inte orkar och att jag inte har något att skriva om. egentligen är det väl mer att helena gör det bättre. och lite att jag använder en mobiltelefon just nu med en fruktansvärt risig kamera, så det blir inga bilder heller att tala om.

jag var varit ledig nu sen den 19e. har varit hemma i småland en vecka och firat jul. hade en mycket bra nyårsafton. har installerat macosx på min asus eeepc 901 (mer konceptuellt än praktiskt, som jag sa till mården tidigare ikväll).


idag har vi sprungit på stan. jag har varit på jobbet och hämtat jourtelefonen, som jag kommer att dras med veckan framöver. köpte lite basplagg på rea, bland annat gråmelerade kallingar. åt en omelett på bisto berns. blev riven på näsan av norton. självförvållat. har stekt pannkakor. har kollat både mars attacks och notting hill.
glömde visst skriva att vi sov till 14.

nu är dygnet vänt och jag tänkte som sist i ledet testa windows 7 build 7000. har ju givetvis kört gamla m3-builden med rafaels bluebadge unlock, men nu är det feature freeze.

i förrgår släppte dev-team en mjukvara som låser upp iphone 3g för alla operatörer. den heter något äckligt som anspelar på snö som någon kissat i. synd att kameran är så dålig, annars hade det kanske kunnat vara något.

på måndag håller apple låda på macworld. jag köper en 17" macbook pro om det släpps nya.

1 kommentar:

sner0 sa...

blev det nån ny macbook?