söndag, september 28, 2008

en så kallad lönehelg

 

fredag:

hämtade ut min nya dator på webhallen. orkade inte vänta på att alla grejer skulle komma. datorn fick vara huvudsaken. här har jag precis börjat installera en nerbantad windows vista.

DSC01639x


installationen fick avbrytas och fortsättas på mårdens skrivbord på prime pr.

DSC01642

medans lilldatorn stod och tuggade gick jag och mård upp till CFH som hade bloggrelease våningen över.

DSC01643

http://cfhbar.blogspot.com

DSC01644

när vi druckit lite och gratulerat bloggägaren stack vi till familjen där det var fest. det var så trevligt att jag glömde ta några foton!

vid elvahugget gled jag, gurkan och lavvelito till debaser där japan air gjorde sin premiärspelning! de gästades på scen av patrik “lillen” lindgren.

DSC01648

hunkar:

DSC01649

kalmar dansar och ler

DSC01650 

DSC01651

 

lördag:

jag och gurkan möttes upp för att göra stan och eventuellt hitta något snyggt och varmt att svepa omkring sig när det blir kallt. klädletandet gick sådär. vi var för trötta. men innan 17 stack vi tillsammans med helena och mården till riche och käkade lite brunch.
äggröra, bacon och en smörstekt skiva bröd. till det: öl

DSC01652

 

på kvällen var det meningen att jag, helena och desiree skulle till spotifys släppfest på berns.
jag var först på förfest hos lavve.

DSC01653

DSC01654

 

“vi tar om den. du såg cp ut”

DSC01656

 

“ok, det får nog vara bra så”

DSC01657

 

jag lämnade gänget som skulle på debaser medis och möte tjejerna utanför berns istället. lista ju, då borde det vara lugnt att komma in. men icke. svinlång kö och galet mycket folk. jag undrade om hälften ens vet vad spotify är för något. snark.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad ligger en nedbantat Vista på? Finns den nån under 700MB?

robin engström sa...

för att "banta" Vista så använder du ett program som heter vlite (http://www.vlite.net). du behöver också ha en Vista-skiva.

i vlite kan du sen plocka bort allt du inte vill ha med som ligger med i grundinstallationen. drivrutiner för massa gammalt krafs, windows media center, bakgrundsbilder, handikappshjälpmedel osv. min installationsskiva blev på runt 800MB och c:a 2GB installerad. skulle säkert gå att få bort ännu mer.

varför just 700MB? vill du kunna bränna på en vanlig CDR?

Rabbi von Sydow sa...

Ah, oki! Har inte så bra koll på Windows men undrade om det fanns en 1CD-release på Vista, strippad men med extra lull-lull som det finns på XP - vilket en titt på TPB sa att det inte finns.

Ja, ville bränna på CD. Men 800 funkar på USB-stick ;-)