torsdag, september 13, 2007

polyper

långt bak i svaljet sitter något som kallas polyper. när man är liten kan dom bli svullna så man jämt är snorig. på de allra flesta försvinner de i tidig tonår.


inte på mig.


jag har därför aldrig riktigt kunnat andas med näsan utan att anstränga mig. det är därför jag pratar så lustigt.






funderar på att försöka få polyperna bortoperererade. lite läskigt att kanske få en ny röst.



PS.
enligt en artikel jag läste så är man sjukt töntig om man kallar körtlarna i halsen för polyper. dom ska kallas adenoider om man är cool

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alla röster är bättre än den smått pipiga och gälla stämma du har idag..promise...hehe

/Hanludret

Anonym sa...

Nej det är inte polyper :) Det är lymfkörtlar. Har samma problem jag med, fast jag har varit snorig i två år nu så de funderar på om min är inflammerad.. får se..