söndag, juli 29, 2007

helg

i fredags kom chrille_nybro upp med swedbus från nybro. kortbesök på väg till mallorca för att gå en bartenderutbildning på två veckor.
vi käkade lite gott på texas longhorn vid odenplan och gick sen raka spåret till buylando för att se om cocktail gick att hyra. killen med bartenderdrömmar hade inte sett bartenderfilmen nr.1!
som tur var fanns den inne. vi hyrde även samtidigt en dokumentärfilm om hitler från 1978.

cocktail var lika stark som vanligt. en sak jag och helena la märke till var att första baren dom jobbar på är fridays (som det ju finns ett antal av i stockholm också).
en annan sak som är värd att ha i bakhuvudet när man ser cocktail är att utanför cafét där mooney (bruden) jobbar, står ett antal soptunnor med "242" sprayat på.

innan midnatt följde jag en upprymd chrille till arlanda express och vinkade av honom.
lycka till!




i lördags var vi på en trevlig förfest hemma hos emily och mathias vid medborgarplatsen. jag fick ständiga uppdateringar från folk som var på rasslebygd som såg welle: erdball.
vi som var i stockholm drog iaf till chinateatern för att kolla tor och leo som spelade lite techno. bra drag. inte riktigt min musik.





i måndags var vi på ikea.
jag hade precis jobbat min första arbetsdag efter semestern och hade vågat mig ut på rean.
höll ganska hårt i plånboken och köpte bara det nödvändigaste (ett par ljuvliga svarta skinnskor från acne och ett par briefs från filippa-k). när jag stod på paul&friends och betalade så ringde helena och frågade om jag orkade hänga med och kolla garderober på ikea (svärfar kör!). jag tackade ja och blev upplockad i city.
på väg till ikea så pekade svärfar ut lite ställen i stockholm som är omnämnda i boken "snabba cash" av jens lapidus. typ: "där hoppade jorgelito ner från bron". mkt roligt!
ikea var som vanligt extremt påfrestande både psykiskt och fysiskt men vi köpte iaf våra garderober.
två stycken PAX, vita, extra höga och extra djupa. med spegeldörrar. köpte även en extra utdragbar hylla att ha slipsar på ur serien KOMPLEMENT.

idag har jag monterat nästan hela dan. det var ett satans jobb, men nu är det nästan klart att flytta in kläderna. sjuuuuukt jobbigt att sätta dit tunga, 230cm långa spegeldörrar.
och snyggt blev det:


efter all montering så unnade vi oss lite god mat:

Inga kommentarer: