måndag, januari 04, 2010

it-humor

idag avbröts sista veckan av mitt jullov när en avi från posten damp ner i brevinkastet.

avsändare: Microsoft AB, Box27, Kista
mottagare: Mr R Engström

vafan, tänkte jag. varför skulle MS skicka något HEM till mig? och från sverigekontoret? måste vara värsta julmutan för att jag spridit microsoft evangelium under hela 2009. kanske en biljett till MMS?
eller är det högvis med cd-skivor för att jag precis aktiverat ett års medlemsskap i TechNet Plus?

slet på mig lite kläder och hasade mig bort till norrbacka tobak för att hämta ut paketet. otroligt spännande.

när jag fick paketet i hand såg jag att det var brandat med xbox 360-loggan och kände att det var ganska tungt. en handkontroll? eller fyra spel? varför?

höll mig tills jag kom hem med att öppna.






när paketet väl slitits upp möts jag av ett otroligt väl genomfört kontorsskämt:




tre ex av kvinnor och makt :(


@wirmark, @bostonetti, @invjbo, @fkenmo, @mahnberg:
touché!

2 kommentarer:

niklas sa...

Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeevil :)

Patrik sa...

Hahahahaha