onsdag, mars 18, 2009

kaffe i SATC

avsnitt 8 säsong 3, the big time, av sex and the city gick på trean igår och det är en scen i det avsnittet som alltid förbryllat mig.

aidan och carrie kommer hem till carries lägenhet, carrie frågar om aidan ska sova över och han säger något i stil med: "ja, jag ställer timern".
jag har alltid antagit att han menar väckarklockan. och det är en jävligt skum grej att gå och göra i ytterkläder, nyss hemkommen.
en stund senare, strax efter carrie har pausat telefonsvararen med meddelandet från mr. big säger aidan att carrie har slut på kaffefilter och att han ska gå ner till koreanen och köpa nya.


igår slog det mig:
carrie har såklart en kaffebryggare med timer. som aidan tänker ladda med kaffe och sen ställa tiden på.

1 kommentar:

Anonym sa...

Precis som i Bill Murry filmen när det alltid är Måndag. Han har med timer har jag för mig.