onsdag, april 23, 2008

NY - blandat

det var länge sen jag var så här sjuk.

har varit febrig stötvis sen i söndags och är snorig bortom allt sunt förnuft. nyser, är halvdöv osv.

ska försöka summera lite (som inte redan H och D har bloggat om)

fredag: vi körde femte avenyn och central park. ljuvligt väder. efter en ljuvlig middag blev jag grinig och ville gå hem. party pooper.

lördag: vi gjorde williamsburg, brooklyn. det började rätt rufft när vi klev av tuben, men allt eftersom vi kom närmre började det dyka upp fler och fler hipsters. till slut var vi omslutna. stadsdelen williamsburg är lika full av hipsters som riche är en fredagkväll efter lön. vänder man sig för häftigt så slår man av någon ett par wayfarers. typ.
men ett trevligt ställe att hänga på.
jag köpte ett par svarta seglarskor och inte så mycket mer.

mexikansk lunch på bonita:


köp en öl och få en pizza gratis. ett ställe för mig. bra skivor i jukeboxen!



i lördags. italienare nånstans i west willage.
förrätt:


onyktra:


söndag.
fullproppad med medicin klarade jag mig hela vägen till brooklyn diner på times square.
klassisk diner som luktade starkt av friterad lök. bra mat iaf. även om jag inte kunde känna så mycket smaker:



måndag.
var tvungen att skita i sjukdomen och ge mig ut på stan med damerna.
ännu en ralph lauren-butik som var en besvikelse:


lunch på cupping room i soho.
ägg benedict med spenat. ljuvt. observera helenas salladsskål:


utanför lunchstället. tror jag koncentrerar mig på att försöka andas med näsan här.
obs. nya seglarpjucksen!


på marc jacobs-jakt idag:


jag köpte en ljuvlig weekendväska i svart skinn.


damerna blir ännu vackrare:

Inga kommentarer: