onsdag, mars 12, 2008

igår



masade mig iväg och hämtade ut lite gutt.



har ännu bara hunnit läsa 80 sidor i hackers challenge, men den verkar lovande. beställde den i ågest över att jag avslutat bokserien stealing the network för nån vecka sen. den delar en hel del gemensamt med bokserien hacking exposed som jag gillar väldigt mycket.

zero day exploit är precis som STN skriven i romanform men med ett kraftigt tekniskt upplägg. syngress brukar hålla nivå på sina böcker så jag håller tummarna.

sist men inte minns har vi masters of deception. mästerverket. sen kom till biblioteket i nybro 1996 har jag läst den säkert 5 gånger på svenska. löjligt bra.



just det.
igår på lunchen så såg jag utan att resa mig från den stol där jag satt och åt: kungen i vagn efter häst, silvia i vagn efter häst, johan kinde med solbrillor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjenare snajdarn.

Så du har med hittat de böckerna, Knuth är en finurlig rackare.

Zero day är grymt bra om jag inte minns fel. Sen kan jag rekomendera dig The Mezonic Agenda och Hacking a Terror Network.

Har du läst den senaste "Stealing the Network: How to Own a Shadow" ? Lite sugen på att beställa den.