onsdag, januari 23, 2008

käftis

något som är sjukt jobbigt när man byter stad är att hitta en ny tandläkare.

i både nybro och kalmar körde jag klassikern att ringa upp så många jag orkade från gula sidorna för att på så sätt få den billigaste. i stockholm är det läskare eftersom det tydligen finns riktigt jävla billiga tandläkare, och såna ska man "passa sig för".

den här gången fick det bli en nära hemmet helt enkelt.



Cecilia Ömo
Birka Tandhälsa AB
Rörstrandsgatan 10, nb
113 40 STOCKHOLM
Telefon: 08-309297, 08-324500
Fax: 08-314200
Språk: bosniska, engelska, kroatiska, persiska, serbokratiska, spanska

Erbjuder följande:
Vuxentandvård, tandhygienist, patienten behöver inte ligga ner, rullstolsanpassad praktik inkl. handikappanpassad wc, gör snarkskenor, tar emot barn 3-6 år, tar emot barn 7-19 år, erbjuder implantat, estetisk / kosmetisk tandvård, tar emot rädda pat., alla patienter tas emot akut

Övrigt: Öppet vardagar 7-20 helger 10-14


jag känner mig otroligt lockad av att tandläkaren kan prata så många språk. den där Cecilia måste vara otroligt bildad och världsvan!
att inte behöva ligga ner låter också tufft.




för alla som är nyfikna på priset för en undersökning kan jag säga att det var ungefär exakt samma som min tandläkare i kalmar tog. och något mindre än min tandläkare i nybro.

Inga kommentarer: