tisdag, augusti 14, 2007

bajs och oväntat möte

idag på lurren.
jag och chrille "barskolan.net" nybro, hade käkat lite friterade läckerheter och promenerade birgerjarlsgatan ner på väg mot mitt jobb.
strax efter vi passerat mulberry så slår ett antal stora, illaluktande, bruna droppar ner framför oss på trottoaren. en kille som gick framför sig fick på hela tröjan. jag fick lite på handen.
luktade instiktivt på droppen på ovansidan av min hand och konstaterar: människobajs.
sällskapet strax framför oss och vi börjar prata högljutt om vad det vad som hade hänt. då säger en snubbe: "dig känner jag igen" till mig. vi börjar prata, och det visar sig att vi satt intill varandra på en cisco-kurs för lite över två år sen och var "labbkompisar" hela den veckan.


ikväll ska jag, helena och datapata kolla på jayjay.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur gick det med bajset lixom? Var kom det från?
/Garp

Anonym sa...

Haha det är bara i Stockholm folk kastar bajs på oskyldiga förbipasserare.
Haa-ha-ha Bajs är så sjukt skoj ord med. Bajs, bajs-bajs, BAJS, Baaajs!