söndag, juni 03, 2007

söndag

idag tog jag äntligen mitt förnuft till fånga och gick till delta för att lyfta lite skrot.
efter att ha kört igenom mitt gamla program från kalmar så haltade jag ut efter 30 min.

fick lägga mig i vasaparken och hämta kraft för att kunna orka gå hela vägen hem.
passade på att läsa in allt jag missat i openbsd-misc mailinglistan med gmails javaklient i mobilelefonen (nörd).


har även hunnit sitta ute och läsa 140 sidor i en bok jag hämtat hos postombudet idag.



igår såg vi strindbergs "ett drömspel" på dramaten. mäktigt, men hur fint det än låter så är nog teater på den nivån lite för svår kultur för mig att ta in.
vi drack lite öl på riche efteråt. jag gillar öl.



har förresten helt glömt att rapportera om något stort som hände förra söndagen:
peter och hellrazor flyttade till cypern. peter har lovat att blogga ordentligt om sin vistelse.
innan han åkte från sverige så åt han sin första ultimate cheese på max vid norrmalmstorg.
en fin sista måltid i sverige.

på tal om max så åt jag och en infrastrukturkille från investors itavdelning på max i fredags. vi marscherade glatt förbi "resturangernas dag" i kungsträdgården.
jag åt en burgare som max helt enkelt kallar för "frisco". riktigt jävla bra.

2 kommentarer:

sner0 sa...

frisco är riktigt fin.. ska nog klämma i mig en sån ikväll.

robin engström sa...

snero:
men då måste du ju köra till karlskrona eller norrköping. eller har jag missat nåt?